Czym różnią się od zwykłych fotoradarów?
Urządzenia te z założenia mają w dokładniejszy sposób kontrolować prędkość, jaką osiągają kierowcy na danym odcinku. System mierzy czas, w jakim pojazd pokonuje określoną drogę. W ten sposób może wyliczyć jego średnią prędkość. Jeżeli będzie ona wyższa od dozwolonej, dane pojazdu zostaną przekazane do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
Oznaczenia
Każdy odcinek, na którym dokonywany będzie pomiar prędkości, oznaczony będzie znakiem informującym o fotoradarze, pod którym umieszczona zostanie tabliczka określająca długość badanego odcinka. Dystans ten wynosić może do 10 km w terenie zabudowanym i 20 km poza terenem zabudowanym. Zazwyczaj jednak długość wyznaczonych odcinków oscyluje w granicach kilkuset metrów.
Gdzie zostaną zainstalowane urządzenia?
ITD planuje postawić urządzania w 29 miejscach w Polsce. Najwięcej odcinków objętych pomiarem znajdzie się w województwie mazowieckim (5) i łódzkim (3). Na Podkarpaciu wyznaczono dwa takie odcinki: w Kolbuszowej i Krościenku Wyżnym.
Co istotne na razie urządzenia nie będą instalowane na autostradach i drogach ekspresowych.
System w pełni ruszyć ma w 2015 roku.