Propozycja, która zyska najwięcej głosów w wyniku konsultacji zostanie zgłoszona jako projekt uchwały na Zabraniu Wiejskim i poddana pod głosowanie. Logotyp zaakceptowany przez lokalną społeczność, samorząd wiejski zamierza wykorzystywać w celach promocyjnych sołectwa. Prawo do korzystania z logotypu będą też miały organizacje pozarządowe, jednostki budżetowe, przedsiębiorcy i grupy nieformalne z terenu Handzlówki pod warunkiem, że będą to działania zgodne z prawem, dobrym obyczajem i przyczyniające się do utrwalania pozytywnego wizerunku wsi.
- Ważnym elementem konsultacji jest zaangażowanie młodzieży z Handzlówki. Proponowane projekty powstały na podstawie prac gimnazjalistów wykonanych w ramach programu "Z PZU po lekcjach" finansowanego przez Fundację PZU. Także dzięki wsparciu Fundacji PZU i pracy gimnazjalistów sołectwo doczeka się wkrótce swojego folderu i strony www, będą to pierwsze materiały promocyjne zawierające oficjalną identyfikację wizualną sołectwa - wyjaśnia Jakub Czarnota sołtys wsi Handzlówka.
Udział w konsultacjach jest jawny i dobrowolny, mogą w nich uczestniczyć mieszkańcy Handzlówki bez względu na wiek. Głosowanie odbywa się w dwóch turach. Pierwsza wyłoni dwa spośród czterech zaproponowanych projektów logotypu. Jej wyniki poznamy 28 maja br. W drugiej turze mieszkańcy wybiorą jeden z pośród dwóch projektów, które wcześniej zyskały największe poparcie. W obu turach każdy mieszkaniec będzie mógł oddać wyłącznie jeden głos.
Za przebieg konsultacji, zgodnie z regulaminem, liczenie głosów oraz ogłoszenie wyników odpowiadają członkowie rady sołeckiej, przy pomocy kierownika Ośrodka Kultury w Handzlówce Barbary Balawender.
W galerii poniżej projekty logotypów poddanych pod głosowanie.