Podpisy pod umowami złożyli: Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury a z ramienia samorządu województwa - marszałek Władysław Ortyl oraz członek zarządu Stanisław Kruczek. W wydarzeniu wzięli także udział: wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, poseł RP Kazimierz Gołojuch, radny województwa Mieczysław Tołpa, a także przedstawiciele samorządów, na obszarze których realizowane będą te inwestycje.
-Obwodnice odgrywają kluczową rolę, jeżeli chodzi o sprawność komunikacyjną. Z jednej strony pozwalają kierowcom w sposób niezakłócony, bez korków przejechać dany odcinek drogi, a z drugiej strony dają ogromną ulgę, czystsze powietrze, mniej hałasu i większe bezpieczeństwo drogowe mieszkańcom danej miejscowości, na terenie której budowana jest obwodnica. Dlatego rząd Prawa i Sprawiedliwości przykłada szczególną uwagę do budowy obwodnic - powiedział w Łańcucie wiceminister Rafał Weber
-Wszystkie samochody, które będą się kierować na drogę krajową, nie będą musiały wjeżdżać do centrum Łańcuta. Dzięki tej wschodniej obwodnicy dojadą do drogi krajowej 94, więc ten ruch będzie bardzo płynny i nie będzie powodował korków, które są obecnie - mówił starosta łańcucki, Adam Krzysztoń.
Wschodnia obwodnica Łańcuta
Obwodnica będzie miała 3,4 km długości i będzie fragmentem drogi wojewódzkiej nr 877. Jej początek przewidziano na istniejącym rondzie na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 877 w miejscowości Wola Dalsza, natomiast koniec na skrzyżowaniu (rondzie) drogi krajowej nr 94 z ulicą Graniczną na granicy Łańcuta i Głuchowa.
Początkowo koszty inwestycji zostały oszacowane na 46 mln złotych. Zarząd województwa zabezpieczył na to zadanie 13,9 mln złotych. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie ogłosił przetarg na wykonanie robót budowlanych, jednak otrzymane oferty przetargowe znacząco przewyższyły przewidziane na realizację zadania środki finansowe [ 9 ofert na łącznik] . Dodatkowo w ramach projektu pojawiła się konieczność zwiększenia kwot przeznaczonych na wypłatę odszkodowań za nieruchomości nabyte na podstawie decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej).
W związku z tym niezbędne stało się zabezpieczenie na to zadanie dodatkowych środków w wysokości około 29 mln złotych na pokrycie wyższych kosztów robót oraz odszkodowań. Zarząd Województwa Podkarpackiego zdecydował, że przedłoży wniosek z taką rekomendacją na najbliższe posiedzenie Sejmiku Województwa Podkarpackiego.
Zadanie to jest przygotowane dokumentacyjne oraz posiada stosowne uzgodnienia, opinie i decyzje. Inwestycja będzie realizowana w latach 2022 - 2024.
Wysokość dofinansowania z RFRD - 32 550 000,00 zł.