Już po kilku minutach pojawił się potencjalny "kupiec". Oszust wysłał w wiadomości kod QR, który po zeskanowaniu przekierował sprzedającą na fałszywą stronę bankowości elektronicznej. Tam, na konto swojego banku, bezskutecznie próbowała zalogować się 47-latka. Po chwili, na stronie, pojawił się komunikat informujący kobietę, że skontaktuje się z nią konsultant.
Kwadrans później, do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna informując o błędzie w transakcji i konieczności zwrotu nieprawidłowo pobranych z konta kupującego pieniędzy. Podczas telefonicznej rozmowy, przekonał pokrzywdzoną do oddania nadpłaty w formie wygenerowania kodów BLIK. 47-latka wykonała polecania oszusta i zatwierdziła przychodzące kody. W ten sposób kobieta straciła prawie 20 tys. zł i umożliwiła dostęp do swojego konta przestępcom.
To już kolejny przypadek, kiedy ofiarą oszustów padają osoby chcące sprzedać swoje rzeczy w internecie. Przestępcy coraz częściej wykorzystują fałszywe strony portali aukcyjnych, bankowości internetowej, operatorów płatności, czy firm kurierskich, aby uzyskać dostęp do naszego konta. Dlatego pamiętajmy, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne. Nie podawajmy także danych do kont bankowych czy kart płatniczych na stronach internetowych podsyłanych w linkach z niepotwierdzonego źródła.