W piątek ofiarą fałszywego konsultanta padła mieszkanka powiatu łańcuckiego. Kobieta odebrała telefon z numeru wskazującego na bankową infolinie. Oszuści informują o nieautoryzowanej transakcji, prosząc jednocześnie o zainstalowaniu w telefonie aplikacji związanych z obsługą konta.
Rozmowa z fałszywą konsultantką trwała ponad pół godziny. W tym czasie oszustka krok po kroku tłumaczyła kobiecie jak zainstalować aplikacje związane z obsługą konta i jakich udzielić w nich "zgód" i "pozwoleń". Po zakończonej rozmowie okazało się, że z konta pokrzywdzonej zniknęło kilka tysięcy złotych, a zainstalowane aplikacje służyły do zdalnej obsługi telefonu poprzez komputer.
Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach z różnego typu "konsultantami". Zawsze starajmy się zweryfikować tożsamość rozmówcy, a w razie jakichkolwiek wątpliwości przerwijmy rozmowę. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o zainstalowanie aplikacji, nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej.
źródło kpplancut
KPP Łańcut/Red
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Z konta znikło kilka tysięcy, 0 out of 5 based on 0 ratings
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.