Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Akt oskarżenia przeciwko Grzegorzowi B. z Głuchowa
Pożar w Żołyni
Uroczyste zakończenie inwestycji
Miał promil alkoholu i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów
home > Start > Aktualności > Padł ofiarą tzw. vishingu, stracił pieniądze
Rozmiar tekstu:
AAA
POWIAT
2021.11.22 12:19 | aktualizacja: 2021.11.22 12:20

Padł ofiarą tzw. vishingu, stracił pieniądze

Kilkanaście tysięcy złotych stracił mieszkaniec powiatu łańcuckiego po rozmowie z fałszywym pracownikiem banku. Mężczyzna padł ofiarą tzw. vishingu, czyli wyłudzeniem poufnych informacji podczas rozmowy telefonicznej.
Padł ofiarą tzw. vishingu, stracił pieniądze
Padł ofiarą tzw. vishingu, stracił pieniądze

W ostatnim czasie nasiliła się działalność oszustów dotyczącą wyłudzenia informacji dotyczących m.in. kont bankowych i kart kredytowych. Ofiary tzw. phishingu udostępniały swoje poufne dane podczas wymiany elektronicznej korespondencji w czasie internetowych transakcji. Tym razem jednak pieniądze z konta pokrzywdzonego zniknęły podczas rozmowy telefonicznej.

Końcem ubiegłego tygodnia do łańcuckiej komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu łańcuckiego, który padł ofiarą tzw. vishingu. Z mężczyzną telefonicznie skontaktował się "pracownik banku", informując o próbie nieautoryzowanej transakcji z jego konta bankowego. Podczas ponad godzinnej rozmowy oszust przekonał pokrzywdzonego o konieczności instalacji aplikacji naprawczej oraz wygenerowaniu kodów blik. Wskazany program dał przestępcy zdalny dostęp do telefonu ofiary, a dzięki wygenerowanym kodom oszust pobrał z konta pokrzywdzonego kilkanaście tysięcy złotych.

Pamiętajmy, że obecnie przestępcy potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę zaufanej instytucji. Wyświetlany numer telefonu lub nazwa naszego banku nie są już gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem banku. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.

źródło kpp łancut
red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Padł ofiarą tzw. vishingu, stracił pieniądze, 0 out of 5 based on 0 ratings
red. dodany
 
Odsłon: 3539
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x