Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Groźny wypadek na autostradzie
2 tys. zł i 20 punktów karnych
Myślał, że kupuje akcje gazociągu "Baltic Pipe"
Akt oskarżenia przeciwko Grzegorzowi B. z Głuchowa
home > Start > Aktualności > 27-latka dała się oszukać, straciła kilka tysięcy
Rozmiar tekstu:
AAA
ŁAŃCUT
2021.12.15 13:29

27-latka dała się oszukać, straciła kilka tysięcy

Do zdarzenia doszło wczoraj w Łańcucie. Z 27-letnią kobietą skontaktowała się "pracownica" banku, w którym pokrzywdzona posiada konto. Kobieta poinformowała 27-latkę o próbie nieautoryzowanego przelewu z jej konta. Następnie przekazała, że skontaktuje się z nią "policjant': zajmujący się cyberprzestępczością.
27-latka dała się oszukać, straciła kilka tysięcy
27-latka dała się oszukać, straciła kilka tysięcy

Po chwili do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza i poinformował o próbie oszustwa. jednocześnie dopytując 27-latkę o sposób logowania do konta internetowego. Gdy pokrzywdzona poinformowała go, że nie robi tego za pomocą telefonu komórkowego, mężczyzna polecił czekać na kontakt od pracownicy banku, a następnie rozłączy się.

Po chwili ponownie do kobiety zadzwoniła pracownica banku proponując przelanie pieniędzy z "zawirusowanego" konta na nowe. Aby tego dokonać, 27-latka miała wybrać pieniądze z banku i wpłacić je w bankomacie na nowe konto. Oszustka poleciła również pokrzywdzonej, aby pozostała na linii i nie rozmawiała o zdarzeniu z innym pracownikami banku, gdyż trwa ich weryfikacja. Po wybraniu oszczeności, 27-latka udała się do bankomatu. Tam, postępując zgodnie ze wskazówkami fałszywej pracownicy oraz wpisując przekazane przez nią kody, pokrzywdzona dokonała kilku wpłat na konto oszutów. W ten sposób 27-latka straciła kilkanaście tysięcy złotych.

Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu, czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Natomiast każda telefoniczna próba podjęcia środków finansowych lub ich zabezpieczenia, pod pozorem działań policji bądź innych służb, oznacza oszustwo.

źródło KPP Łańcut
Red
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
27-latka dała się oszukać, straciła kilka tysięcy, 0 out of 5 based on 0 ratings
Red dodany
 
Odsłon: 9945
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x