Podobnie jak w Turniejach Regionalnych konkurs składał się z trzech części:
1) wyścig (pojazdy napędzane gumką mają przejechać jak najdłuższą drogę),
2) programowanie (reprezentanci drużyny wykonują maksymalnie 4 zadania programistyczne o wybranym przez siebie poziomie trudności w zaledwie 5 minut!!!)
3) zadanie praktyczne (przygotowane wcześniej roboty wykonują zadania na macie konkursowej - 16 najlepszych drużyn w tej konkurencji przechodzi do finału i ma jeszcze jedną szansę na poprawienie swojego wyniku)
W zadaniu praktycznym uczniowie ledwo zakwalifikowali się do finału, gdzie zaprezentowali się jeszcze raz. Ten ostatni przejazd był bardzo dobry (choć nie perfekcyjny). W zadaniu z programowania było jeszcze lepiej - drużyna SoninaBOT osiągnęła najwyższy wynik wraz z dwoma innymi ekipami. Potrzebna była dogrywka, gdzie znowu Sonina zaprezentowała się bardzo dobrze.
Po kilku godzinach zmagań wyniki były następujące:
8 miejsce w konkurencji WYŚCIG
5 miejsce w konkurencji ZADANIE PRAKTYCZNE
1 miejsce w konkurencji PROGRAMOWANIE!!!
2 miejsce w KLASYFIKACJI GENERALNEJ!!!
-Gdy wyszliśmy do dekoracji za 1 miejsce w programowaniu byliśmy bardzo szczęśliwi i dumni. Udało nam się wejść na podium Ligi Robotów (choć było to podium w pojedynczej konkurencji, a nie w całym konkursie). Absolutnie perfekcyjna współpraca (między Donatą, Dominkiem i Krystianem), była tutaj kluczem do sukcesu. Gdy wywołano nas po raz drugi w klasyfikacji generalnej to po prostu nikt z nas nie wierzył w to co się dzieje. Jak się później okazało, ten nasz finałowy przejazd oraz dobre pozycje w pozostałych konkurencjach wystarczyły na tak wysokie miejsce. Pozostałym mocnym drużynom finał nie wyszedł aż tak dobrze w związku z czym wyprzedziliśmy ich dosłownie na ostatniej prostej.- opisuje opiekun uczniów Maciej Sawicki
Gratulacje i puchar wręczali Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej Antoni Rytel oraz dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji Tomasz Madej.
Podczas występów w Lidze Robotów drużyna SoninaBOT zdobyła nagrody:
1) wartość nagród dla uczestników i opiekuna to ponad 4000 zł (w tym słuchawki i długopisy 3D)
2) wartość nagród dla szkoły to około 20 000 zł!!! (w tym 8 zestawów Lego Spike i laptop gamingowy)