25 września w Schronisku "STAŚ" odbyło się spotkanie inaugurujące projekt "Produkt Turystyczny Handzlówka". Dzięki środkom pozyskanym od Fundacji PZU, w ramach programu "Z PZU po lekcjach" oraz zaangażowaniu Niepublicznego Gimnazjum, lokalnego biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu wiejskiego w najbliższych miesiącach zostanie wypracowana strategia rozwoju turystyki na terenie Handzlówki.
Strategia będzie oparta na dwóch filarach. Pierwszy to ekologiczna i tradycyjna żywność, czyli naturalne herbaty, suszone warzyw i owoce produkowane przez AWB Becla - ambasadora marki Podkarpackie Smaki oraz żywność wpisana na listę tradycyjnych produktów Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wytwarzana przez Zagrodę Handzlowianka. Drugi filar to turystyka i hotelarstwo, oparty na już działających firmach: schronisku letnim i zimowym, wypożyczalni rowerów, wyciągu narciarskim, stadninie koni oraz hotelu. Uczestnicy projektu na pierwszym spotkaniu rozmawiali o stworzeniu kompleksowej oferty dla osób indywidualnych i zorganizowanych grup, które chciałby spędzić wolny czas w Handzlówce.
Partnerem w realizacji tego przedsięwzięcia będą uczniowie Niepublicznego Gimnazjum. Młodzież w ramach szkolnych zajęć pozna potencjał miejscowości, specyfikę podmiotów zaangażowanych w projekt oraz pomoże w przygotowaniu materiałów promujących sołectwo m.in. strony www, przewodnika turystycznego.
Uczniowie zostaną także zaangażowani w rozbudowę trasy spacerowo-rowerowej. W planach sołectwa jest budowa co najmniej pięciu nowych punktów postoju dla miłośników aktywnego wypoczynku, składających się z ławek, stojaków na rowery i koszy na śmieci, a także wytyczenie nowych odcinków trasy.
Prace nad rozbudową trasy spacerowo-rowerowej i kompleksową ofertą turystyczną powinny zakończyć się w czerwcu 2017 r.