Tak jest
Z roku na rok wzrasta liczba osób wyjeżdżających z Łańcuta, rośnie bezrobocie, a społeczeństwo się starzeje. Nie jest jednak tak źle, jakby się mogło wydawać.
Przyrost naturalny w mieście wciąż jest dodatni i powoli rośnie. Powstaje coraz więcej przedsiębiorstw, a z każdym kolejnym rokiem liczba nowo zarejestrowanych podmiotów gospodarczych jest wyższa.
Tak być powinno
Łańcut miastem turystycznym i przyjaznym rodzinie, w którym aktywni i przedsiębiorczy mieszkańcy wykorzystują możliwości położenia oraz dziedzictwa naturalnego i kulturowego regionu. Tak brzmi nowa wizja miasta, która ma być podstawą do wypracowania misji, zawartej ostatecznie w Strategii Rozwoju Miasta Łańcuta na lata 2015-2020.
- W naszym mieście brakuje biur podróży, które mógłby z jednej strony przygotować ofertę dla turystów, z drugiej zaś zadbać o lepszy wizerunek miasta. Nie ma też miejsc noclegowych dostosowanych do potrzeb wycieczek szkolnych - zauważa dyrektor MOSiR Jerzy Hałka.
Zdaniem Pawła Walczyszyna koordynującego prace nad powyższym dokumentem, aby Łańcut mógł stać się turystyczną stolicą województwa, niezbędna jest współpraca osób działających w branży turystycznej. - Tylko oni mogą stworzyć klimat turystyczny w mieście - zauważa Walczyszyn.
Łańcut zatem stać ma się turystyczną stolicą Podkarpacia, miastem przyjaznym rodzinie oraz centrum kultury wysokiej.
Kolejne konsultacje odnośnie Strategii Rozwoju Miasta Łańcuta na lata 2015-2020 oraz Lokalnego Planu Rewitalizacji Miasta zaplanowano na 16 października, na godz. 12:00. Spotkania odbywają się w sali posiedzień w Urzędzie Miasta.