Wczoraj do łańcuckiej komendy zgłosiła się mieszkanka powiatu łańcuckiego, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta otrzymała SMS-a od "PGE" o planowanym następnego dnia odłączeniu energii elektrycznej. Aby temu zapobiec pokrzywdzona miała uregulować należności poprzez link, który znajdował się w przesłanej wiadomości.
Mieszkanka powiatu łańcuckiego, chcąc szybko uregulować niewielką zaległość, kliknęła w link. Kobieta została przekierowana do fałszywego panelu płatności, gdzie miała możliwość zalogować się do konta swojego Banku. To wystarczyło, aby przestępcy zdobyli dane logowania i z konta pokrzywdzonej ukradli kilkaset złotych.
Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości o rzekomych zaległościach w płatnościach. W razie wątpliwości sprawdźmy informację o zaległości poprzez np. telefoniczny kontakt z biurem obsługi klienta. Pamiętajmy również, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne.
Red