W środę radni na IX sesji Rady Miasta Łańcuta podjęli uchwałę w sprawie ustanowienia na drogach publicznych płatnej strefy parkowania. Sprawdź na jakich ulicach.
-Miasto Łańcut już od kilku lat zmaga się z narastającym problemem dotyczącym dostępności miejsc parkingowych w ścisłym centrum miasta [...] Osoby chcące załatwić sprawy urzędowe, zrobić zakupy czy skorzystać z usług gastronomicznych lub turystycznych podejmują wielokrotne próby znalezienia wolnego miejsca parkingowego. [...] Problem z dostępnością miejsc parkingowych stał się na tyle poważny, że aby tę sytuację poprawić należy podjąć uchwałę o utworzeniu w ścisłym centrum miasta Łańcuta strefy płatnego parkowania w celu zwiększenia rotacji pojazdów - mówił o zasadności wprowadzenia uchwały kierownik MZB Adam Zebzda
W planowanej strefie może powstać około 600 miejsc parkingowych, obsługiwanych przez maksymalnie 30 parkomatów. Koszt inwestycji to około milion złotych. Miasto Łańcut w swoim budżecie ma zabezpieczone środki na ten cel
Projektowaniem strefy oraz jej budową zajmie się wykonawca wyłoniony w procedurze przetargowej. Zarządzanie i administrowanie płatną strefą parkowania zajmie się Miejski Zakład Budynków w Łańcucie.
Opłaty za postój mają wynosić: za jedną godzinę 2 zł, nastepna 2,40 zł, za trzecią 2,80 zł, za czwartą i kolejne 2 zł. Strefa będzie obowiązywać od poniedziałku do piątku od 8 do 16.
Ulice na których planowane jest wprowadzenie płatnej strefy:Kościuszki (parking MDK), Danielewicza, Dominikańska, Farna, Kowalska, Rzeźnicza, Rynek, Zamkowa, 3-go Maja, Ottona z Pilczy, Plac Sobieskiego, Paderewskiego, Sokoła.
Strefa płatnego parkowania ma powstać już w tym roku.
Red
REKLAMA
Oceń:
4 głosy
600 miejsc w strefie parkowania, 3.7500 out of 5 based on 4 ratings
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
adminek Już to widzę jak łańcuckie pierdzi stołki z urzędów będą jeździć rowerami do pracy :P Zapewne wykombinują sobie jakieś, upoważnienia itp. czego burmistrz powinien stanowczo zabronić!
19 kwietnia 2019
+67
-2
janbyr48 Myslę, że mieszkańcy powinni mieć możliwość załatwienia istotnych spraw ( np. rejestracja do lekarza, sprawa w urzędzie czy nawet podstawowe zkupy) bezpłatnie. Dlatego pierwsza godzina parkowania powinna być bezpłatna. Problemem jest wielogodzinne parkowanie pracowników zlokalizowanych w mieście firm i urzędów.
20 kwietnia 2019
+51
-4
pożyjemy zobaczymy Wszystko fajnie, dodatkowa kasa i teoretycznie wolne miejsca parkingowe, ale... Czy ktoś pomyślał, co się będzie działo na sąsiednich ulicach? W samym centrum będzie płatna Danielewicza i Rzeźnicza, więc wszystko wysypie się m.in. na ulicę Kilińskiego czy Wałową, które już teraz są często tak zastawione, że pasuje jedynie wziąć i ponaklejać karne k...arteczki na auta, żeby ludzie pomyśleli. Pominę fakt stawiania aut na zakazie przy wylocie Kilińskiego na Piłsudskiego, gdzie ulica jest naprawdę wąska i większe auta zwyczajnie nie mają możliwości przejazdu bez wjechania na chodnik. Oczywiście to samo będzie się działo również na innych uliczkach. Bardzo często widuję policję pojawiającą się na ulicy Sokoła, zajmującą się autami stojącymi na zakazie. Miło by było, gdyby odwiedzali też ścisłe centrum od czasu do czasu, żeby oduczyć ludzi blokowania przejazdu, bo kiedyś ludzie zablokują karetkę i wydarzy się tragedia. Czy aż tego trzeba?
19 kwietnia 2019
+30
-5
Ostatnio dodane komentarze
Wiktor Max Zdaniem mieszkańca Łańcuta i wyborcy, gdybym chciał dobra współmieszkańców to PIERWSZĄ godzina byłaby GRATIS, natomiast każda następna płatna. Wzorem szeregu większych miasta w Polsce mających duże problemy z parkowaniem. Wprowadzając strefy płatnego parkowania nic nie mówicie o osobach mieszkających na tych ulicach, płacących podatki i parkujących zawsze pod mieszkaniem auta. Wprowadzenie opłat uderzy w osoby pracujące w strefie. Którzy będą szukać każdego wolnego miejsca za strefą. Nie pochwalam rozwiązania parkowania w mieście poprzez postawienie parko matów.
3 maja 2019
+4
-0
Warcaby a przed wyborami miało być wszystko za darmo, a śmieci czy czasem nie podrożały?
23 kwietnia 2019
+9
-1
Basia A pomyślał ktoś gdzie się podzieją wszystkie samochody z centrum? Łańcut ma aż 2 parkingi poza centrum, które już teraz są zapełnione, a pracownicy urzędów, prywatni muszę jednak do pracy przyjechać i gdzieś zaparkować, a codziennie zapłacić chyba mało kogo będzie stać
23 kwietnia 2019
+15
-6
SynBiskupadojanbyr48 Do lekarza można w sumie się zarejestrować telefonicznie, no może poza HIPOKRATESEM, bo tam na telefon mają wy**bane i nikt nigdy nie odbiera.
23 kwietnia 2019
+21
-2
marcel A ja popieram ten pomysł. Wystarczy zobaczyć, jak w Rzeszowie zmieniła się sytuacja w centrum miasta, odkąd stanęły parkomaty. Dwa złote za godzinę, to nie są duże pieniądze, na pewno nie warte jeżdżenia w kółko po centrum, żeby znaleźć wolne miejsce. Oczywiście ważne będzie to, żeby na sąsiednich ulicach był porządek i nie zmieniły się one w darmowe parkingi. Popieram również "adminka" w tym, żeby nie było uprzywilejowanych w mieście.
22 kwietnia 2019
+10
-7
oliwkowy kogut to rozwiązanie jest złe.na dobrą sprawę nie ma dobrego rozwiązania w parkowaniu.sprawy zaszły za daleko .jeśli chodzi o komunikację publiczną to sprawa jest przegrana.na tym rozwiązaniu stracą wszyscy a w szczególności mali przedsiębiorcy oraz pacjenci przychodni .
20 kwietnia 2019
+11
-13
janbyr48 Myslę, że mieszkańcy powinni mieć możliwość załatwienia istotnych spraw ( np. rejestracja do lekarza, sprawa w urzędzie czy nawet podstawowe zkupy) bezpłatnie. Dlatego pierwsza godzina parkowania powinna być bezpłatna. Problemem jest wielogodzinne parkowanie pracowników zlokalizowanych w mieście firm i urzędów.
20 kwietnia 2019
+51
-4
pożyjemy zobaczymy Wszystko fajnie, dodatkowa kasa i teoretycznie wolne miejsca parkingowe, ale... Czy ktoś pomyślał, co się będzie działo na sąsiednich ulicach? W samym centrum będzie płatna Danielewicza i Rzeźnicza, więc wszystko wysypie się m.in. na ulicę Kilińskiego czy Wałową, które już teraz są często tak zastawione, że pasuje jedynie wziąć i ponaklejać karne k...arteczki na auta, żeby ludzie pomyśleli. Pominę fakt stawiania aut na zakazie przy wylocie Kilińskiego na Piłsudskiego, gdzie ulica jest naprawdę wąska i większe auta zwyczajnie nie mają możliwości przejazdu bez wjechania na chodnik. Oczywiście to samo będzie się działo również na innych uliczkach. Bardzo często widuję policję pojawiającą się na ulicy Sokoła, zajmującą się autami stojącymi na zakazie. Miło by było, gdyby odwiedzali też ścisłe centrum od czasu do czasu, żeby oduczyć ludzi blokowania przejazdu, bo kiedyś ludzie zablokują karetkę i wydarzy się tragedia. Czy aż tego trzeba?
adminek Już to widzę jak łańcuckie pierdzi stołki z urzędów będą jeździć rowerami do pracy :P Zapewne wykombinują sobie jakieś, upoważnienia itp. czego burmistrz powinien stanowczo zabronić!
19 kwietnia 2019
+67
-2
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.