Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Wypadek w Kraczkowej
"Podróż na styku dwóch światów"
Pożar został szybko opanowany
Ranni w zderzeniu dwóch aut
home > Start > Aktualności > Symboliczne wbicie łopat
Rozmiar tekstu:
AAA
ŁAŃCUT Łańcut
2019.09.30 13:03 | aktualizacja: 2019.09.30 13:09

Symboliczne wbicie łopat

Na budowie tzw. obwodnicy Łańcuta w ramach rozbudowy drogi krajowej nr 94 wbito dzisiaj symboliczną pierwszą łopatę. Wykonawca skupia się teraz głównie na odcinku drogi w miejscowości Głuchów, gdzie trwają prace przygotowawcze.
Symboliczne wbicie łopat
Symboliczne wbicie łopat

Optymalizuj-projektuj-buduj

Rozbudowa drogi krajowej nr 94 realizowana jest w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj". Wykonawca zaprojektował i uzyskał wymagane prawem decyzje. Aktualnie Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę zmiany wydanej w 2010 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), której uzyskanie planowane jest na koniec października br. Po uzyskaniu decyzji Wykonawca przystąpi do robót drogowych w pełnym zakresie. Obecnie prowadzi roboty przygotowawcze w oparciu o obowiązującą decyzję w możliwym do wykonania zakresie tak, aby po otrzymaniu zmiany decyzji ZRID, mógł przed okresem zimowym wykonać jak najwięcej prac.

Początek prac

Wykonawca wykonuje obecnie prace głównie na odcinku DK94 w miejscowości Głuchów, gdzie trwa:
- usuwanie drzew i krzewów z porządkowaniem terenu,
- zdejmowanie warstwy humusu,
- rozbiórka nawierzchni,
- przygotowanie terenu do realizacji objazdów,
- rozpoznanie saperskie, środowiskowe i archeologiczne,
- przygotowanie dojazdów do planowanego do realizacji obiektu mostowego,
- inwentaryzacje budynków, dróg i terenów pod planowany gazociąg,

- przygotowanie terenów pod skład materiałów.

Zakres robót

W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem jezdni wyłączonej z ruchu z barierą ochronną, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej, a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.

Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych - pięciu rond na przecięciu DK94 z: DW877, DW881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), ul. Kościuszki i DP1520R oraz skrzyżowanie zwykłe z ul. Piłsudskiego. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o długości 33 m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej:
- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, w tym przebudowę sieci gazu wysokiego ciśnienia DN400 na długości 6 km,

- sieci energetyczne, teletechniczne, kanał technologiczny, oświetlenie,

- urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe i poziome.

Bezpieczeństwo

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych, czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników i ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych.

Współpraca z samorządami

W ramach prac projektowych Wykonawca zaproponował nowe rozwiązania, do których zgłoszone zostały wnioski władz samorządowych. GDDKiA wychodząc naprzeciw zgłoszonym postulatom, w znaczącej części uwzględniła je w zamiennym projekcie budowlanym.

Przykłady wprowadzonych zmian na podstawie postulatów samorządów:

  1. Zaprojektowano wjazd i wyjazd z terenów: MOSiR, Szpitala Powiatowego, Centrum Kształcenia i Zespołu Szkół Technicznych do DK94 na prawoskręty z możliwością wykonania manewru lewoskrętu,
  2. Zaprojektowano nowe zatoki autobusowe lub zmieniono lokalizację istniejących,
  3. Zaprojektowano nowe przejścia dla pieszych lub zmieniono ich lokalizację,
  4. Zaprojektowano bezpośredni włączenie do DK94 m.in. ul. Bema i ul. Orzeszkowej,
  5. Zaprojektowano bezpośrednie włączenie jezdni dodatkowej do ronda w Głuchowie ze względu na lokalizację Ośrodka Kultury i OSP.

GDDiA/Red
REKLAMA
Oceń:
3 głosy
Symboliczne wbicie łopat, 5.0000 out of 5 based on 3 ratings
GDDiA/Red dodany
 
Odsłon: 13201
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (7)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
Krasnolud  Obwodnica? Haha dobre sobie, zapraszam do pobliskiego Leżajska by daleko nie jezdzic i zobaczyć jak to powinno wyglądać. Bo tu w tym projekcie korki tak jak były tak będą zero szybkiego ruchu.
30 września 2019
+35
-3
takiktos  A co będzie Burmistrz się pochylał. Jako lokalna gwiazda i celebryta nie może przecież pobrudzić sobie delikatnych rączek. A może nawet nie potrafi trzymać łopaty. No ale podwyżki wszystkiego (przypomnę: woda, ścieki, ogrzewanie, śmiecie, strefa płatnego parkowania) wprowadza niczym odrzutowiec. Do tego jest pierwszy
30 września 2019
+30
-4
G  Polecam Wycieczkę :
Przeworsk , Czudec , Strzyżów , Dynów, Leżajsk, Ropczyce...
Wszędzie tam powstały albo pwstają NOWE DROGI
Tylko w Łańcucie na siłę modernizuje się stare i nie wydolne szlaki komunikacyjne.
Pseudo obwodnica a teraz tunel pod torami !!!
Wszystko to za ogromne pieniądze , każda taka inwestycja oddala nas od normalnych rozwiązań
1 października 2019
+20
-0
Ostatnio dodane komentarze
kozak   A burmistrz śmieje się z "wbijających łopatę w budowaną pseudo obwodnicę"!
1 października 2019
+6
-0
G  do Krasnolud   Polecam Wycieczkę :
Przeworsk , Czudec , Strzyżów , Dynów, Leżajsk, Ropczyce...
Wszędzie tam powstały albo pwstają NOWE DROGI
Tylko w Łańcucie na siłę modernizuje się stare i nie wydolne szlaki komunikacyjne.
Pseudo obwodnica a teraz tunel pod torami !!!
Wszystko to za ogromne pieniądze , każda taka inwestycja oddala nas od normalnych rozwiązań
1 października 2019
+20
-0
takiktos   A co będzie Burmistrz się pochylał. Jako lokalna gwiazda i celebryta nie może przecież pobrudzić sobie delikatnych rączek. A może nawet nie potrafi trzymać łopaty. No ale podwyżki wszystkiego (przypomnę: woda, ścieki, ogrzewanie, śmiecie, strefa płatnego parkowania) wprowadza niczym odrzutowiec. Do tego jest pierwszy
30 września 2019
+30
-4
SynBiskupa  do Os Sikorskiego   Burmistrz ma chyba jakieś problemy z kręgosłupem. Łopatę dostał, ale nią nie łopatował :P
30 września 2019
+22
-5
Os Sikorskiego   burmistrz widzę pierwszy do łopaty. Dobrze, że mu nie dali :P
30 września 2019
+14
-4
adminek  do Krasnolud   Nie ważne gdzie i jak, ważne, żeby się pokazać przed wyborami!
30 września 2019
+14
-1
Krasnolud   Obwodnica? Haha dobre sobie, zapraszam do pobliskiego Leżajska by daleko nie jezdzic i zobaczyć jak to powinno wyglądać. Bo tu w tym projekcie korki tak jak były tak będą zero szybkiego ruchu.
30 września 2019
+35
-3
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x