Tunel zastąpi dotychczasowy - mocno obciążony ruchem - jednopoziomowy przejazd w ciągu ul. Podzwierzyniec. Zaplanowano także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877. List intencyjny w tej sprawie podpisał dziś marszałek Władysław Ortyl, wicemarszałek Ewa Draus oraz członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Majerczak. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy na realizację inwestycji.
- Problem tego przejazdu kolejowego uwypuklił się mocno po oddaniu do użytku autostrady A4. Tędy skierowany został strumień pojazdów. Dodatkowo sytuacja skomplikuje się po uruchomieniu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Musimy planować naprzód i wyprzedzać potencjalne kłopoty. Dlatego budowa tunelu ma dla tego miejsca tak wielkie znaczenie - powiedział marszałek Ortyl, dodając - Mamy już przygotowany projekt zjazdu z autostrady, oczywiście po nowym śladzie, który będziemy w następnej kolejności realizować tu w Łańcucie - tak, aby problem komunikacyjny miasta rozwiązać kompleksowo - powiedział marszałek Władysław Ortyl, chwilę przed podpisaniem listu.
Wojewoda Ewa Leniart zwróciła uwagę na ponadlokalny charakter inwestycji.
- Dzięki decyzji marszałka województwa, dzięki decyzji władz PKP PLK wreszcie jesteśmy krok do przodu w przygotowaniu tej ogromnej inwestycji, a jej znaczenie społeczne wykracza daleko poza ramy powiatu łańcuckiego - mówiła wojewoda.
O pieniądzach jakie w Podkarpacie inwestuje PKP PLK, mówił członek zarządu spółki Piotr Majerczak
- Jako spółka PKP PLK jesteśmy w trakcie realizacji największego w historii programu inwestycyjnego. Inwestycje, których wartość przekracza 3 mld zł, są realizowane na terenie województwa podkarpackiego - powiedział.
Tunel zostanie zbudowany bezpośrednio pod linią kolejową nr 91, nieopodal dotychczasowego przejazdu, w ciągu tzw. "nowego śladu" DW877. Natomiast wiadukt, po którym przebiegnie linia kolejowa będzie miał rozpiętość 19 metrów i szerokość 45 metrów. W ramach nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877, zaplanowano m.in. budowę dwóch rond. Prace budowlane wymuszą czasowe skanalizowanie potoku Mikosika, dla obsługi pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Ostateczną wartość zadania poznamy po otwarciu ofert przetargowych i wycenie nieruchomości niezbędnych do nabycia. Szacuje się, że jej koszt może wynieść nawet 40 mln zł.
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
klukinski przed wyborami to i tunel we wsi łańcut bedzie przegonimy rzeszow
11 października 2019
+22
-10
Ostatnio dodane komentarze
PJU Uwsteczniamy się. W II RP Łańcut był małą nic nieznaczącą mieściną, która swoje istnienie zawdzięczała jedynie Ordynacji Potockich i jednostce wojskowej. Ogólne ubóstwo, analfabetyzm, brak wody, prądu, kanalizacji, małe manufaktury związane z zamkiem. Po 1945 r. nastapił rozwój miasta. Elektryfikacja, kanalizacja, wodociągi, drogi, 4 osiedla mieszkaniowe i budownictwo jednorodzinne, Polmos, Browar, Śruby, Zgoda i pomniejsze, wojsko, PKS, MKS (tak, mielismy miejską komunikację). Po przemianach ustrojowych.....dopiszcie sobie sami :)
14 października 2019
+7
-2
Wiktor Max Ile 40 mln za tunel pod przejazdem kolejowym? A czytam teraz, że: Głównym powodem budowy wiaduktu w Gogolinie jest fakt, że zamknięty przejazd kolejowy powoduje powstawanie zatorów na drogach. Dokumentację projektową wykona firma Multiconsult Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Koszt budowy wiaduktu w Gogolinie to około 30 mln zł. Z kolei samo opracowanie dokumentacji projektowej będzie kosztować nieco ponad 993 tys. zł, co w całości zostanie pokryte przez gminę Gogolin. Planowany termin uzyskania decyzji ZRID to IV kwartał 2019 r. Inwestorami zadania są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Opolskie oraz gmina Gogolin. Zgodnie z planami, wiadukt w Gogolinie ma być gotowy pod koniec 2021 r. Pytanie dla radnych i tych co podpisują umowy: dlaczego nie można wybudowąc tańszego przejazdu bezkolizyjnego tzw. wiaduktu, tylko droższy tunel? Czytaj więcej na: //inzynieria.com/wpis-branzy/wiadomosci/6/53281,wiadukt-w-gogolinie-wiemy-kto-wykona-projekt inzynieria.com
13 października 2019
+8
-0
Qferty Tunel 40 mln a wiadukt 100 mln - stąd ta oszczędność...
12 października 2019
+3
-1
kingabudoG ja wiem, ale jak widac mniej inteligenti nie ogarniają, zapytaj się wujka googla, popracuj sam a nie na łatwizne
12 października 2019
+5
-3
G Czy ktoś wie co kryje się pod nazwą "nowy ślad drogi 877" ?
klukinski bez znajomosci nic nie zalatwisz, nawet tunelu. Ale proponuje jak w krakowie tunel wiadukt a na poziomie zero rondo
12 października 2019
+3
-0
bonifacy 10 lat za późno ! wygonić to całe towarzystwo z ratusza i im pokrewnych !!!
11 października 2019
+10
-9
klukinski przed wyborami to i tunel we wsi łańcut bedzie przegonimy rzeszow
11 października 2019
+22
-10
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.