Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Utracili panowanie nad kierwonicą, dwa wypadki na terenie powiatu
Akt oskarżenia przeciwko Grzegorzowi B. z Głuchowa
"Żołyniacy" - wszystko zaczęło się od poloneza
Oszust wysłał link do fałszywej strony firmy kurierskiej
home > Start > Aktualności > Parkingi przy Biedronkach pod lupą UOKiK
Rozmiar tekstu:
AAA
ŁAŃCUT Łańcut
2020.02.25 12:39 | aktualizacja: 2020.02.25 12:42

Parkingi przy Biedronkach pod lupą UOKiK

Ze skarg konsumentów wynika, że brakuje rzetelnej informacji o zasadach korzystania z parkingu, w wyniku czego jego zarządca nalicza wysokie opłaty wynoszące 150 zł lub 90 zł. Zarządca parkingu nie uznaje również reklamacji konsumentów, którzy są w stanie udowodnić posiadanie biletu parkingowego. Prezes UOKiK przygląda się zasadom działania parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi.
Parkingi przy Biedronkach pod lupą UOKiK
Parkingi przy Biedronkach pod lupą UOKiK

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2019 roku dotarło ponad sto sygnałów od konsumentów, dotyczących parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. O nieprawidłowościach i negatywnych doświadczeniach klientów sklepów informowali również rzecznicy konsumentów. Parkingami tymi zarządza między innymi spółka TD System. Klienci zwracają uwagę na niejasne zasady korzystania z parkingu, złe oznakowanie a także skarżą się na to, że firma odmawia uznania reklamacji.

Choć pierwsze 60 lub 90 minut parkowania (w zależności od lokalizacji parkingu) dla klientów sklepu jest bezpłatne, aby z tego skorzystać, trzeba pobrać bilet parkingowy z parkomatu i umieścić go za przednią szybą samochodu w dobrze widocznym miejscu. Jeśli klient sklepu tego nie zrobi, zarządca parkingu nalicza opłatę w wysokości 150 zł albo 90 zł.

Ze skarg konsumentów wynika, że parkingi są niewłaściwie oznakowane, przez co konsumenci nie wiedzą, że należy pobrać bilet. Często zdarza się też, że konsumenci drukują bilet, ale nie umieszczają go we wskazanym miejscu - na przykład zabierają go ze sobą. Ich reklamacja jest później rozpatrywana negatywnie, mimo że przesyłają firmie bilet i paragon ze sklepu. Firma jest nieugięta również w sytuacjach, gdy konsument zostawił bilet w samochodzie, ale ten przy zamykaniu drzwi zsunął się z deski rozdzielczej na podłogę. Zdarza się również, że zanim zdążą pobrać bilet i wrócić z nim do samochodu, obsługa parkingu wystawia wezwanie do zapłaty.

- Konsument nie może być wprowadzany w błąd. Absolutnie niedopuszczalna jest sytuacja, gdy parking jest źle oznakowany i korzystający nie wie, czego się od niego wymaga. Oczekiwanie w takich sytuacjach płatności, zwłaszcza w dużej wysokości, jest nieprzyzwoite. Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. W postępowaniu zweryfikujemy pod tym kątem regulaminy i praktyki zarządcy parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Prezes Urzędu przygląda się działaniom firmy TD System i analizuje, czy nie naruszają one zbiorowych interesów konsumentów, co dałoby podstawy do wszczęcia postępowania właściwego. Na razie postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Nie wykluczamy kolejnych działań dotyczących także parkingów przy innych sieciach.

Konsumencie, jeśli parkujesz przed sklepem, innym obiektem lub na terenie prywatnym, zwracaj uwagę na regulaminy i tablice informacyjne. Jeśli dostałeś wezwanie do zapłaty i odrzucono twoją reklamację, szukaj bezpłatnej pomocy u rzecznika konsumentów. Wejdź na https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php, a dowiesz się, gdzie w twoim mieście znajdziesz bezpłatną pomoc prawną.

O parkingu w Łańcucie pisaliśmy ostatnio w artykułach: Pojawia się i znikaNakaz zapłaty 90 zł za kilkuminutowy postój

Red
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Parkingi przy Biedronkach pod lupą UOKiK, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Red dodany
 
Odsłon: 9101
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (4)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
BabaJaga  Jest na to jedna metoda, o wiele skuteczniejsza niż działania UOKiK: Nie parkować i nie robić zakupów w takich sklepach.
Rada: Nie wysyłać żadnych reklamacji. Wysyłając takiej firmie swoje dane sami prosimy się o problemy, bo przyznajemy się, że tam byliśmy i jeszcze przedstawiany się z imienia i nazwiska wraz z adresem, więc mogą spokojnie wystawić i wysłać nam wezwanie do zapłaty i skierować sprawę do sądu. Mając sam numer rejestracyjny samochodu nie mają szans legalnie ustalić kto jest właścicielem samochodu i problem sam się rozwiązuje.
25 lutego 2020
+13
-1
Ostatnio dodane komentarze
pożyjemy zobaczymy  do ania1111   Nie raz byłem świadkiem, jak pewna nadgorliwa osoba tylko czatowała na kogoś (zgaduję, że osobę wyglądającą na taką, która bez awanturowania weźmie mandat) kto odejdzie od auta i w 30 sekund nie wróci z pobranym biletem. Niestety tak to wcześniej wyglądało i było bardzo krzywdzące dla osób, które zwyczajnie przyjechały na zakupy. Od dłuższego czasu zrezygnowałem z większości zakupów w biedronce, więc nie wiem, jak teraz sytuacja wygląda, ale patrząc przez pryzmat poprzednich działań obsługi parkingu wcale się nie dziwię skargom do UOK'u.
26 lutego 2020
+8
-2
ania1111   za darmo parking, ciężko pobrać darmowy bilet lub niektórzy nie potrafią 2 razy kliknąć "OK" i pobrać bilet darmowy. Parkomat jest tylko po to wprowadzony zęby mieszkańcy osiedla nie zostawiali na nim samochodów uniemożliwiając robienie zakupów w biedronce
25 lutego 2020
+4
-9
BabaJaga   Jest na to jedna metoda, o wiele skuteczniejsza niż działania UOKiK: Nie parkować i nie robić zakupów w takich sklepach.
Rada: Nie wysyłać żadnych reklamacji. Wysyłając takiej firmie swoje dane sami prosimy się o problemy, bo przyznajemy się, że tam byliśmy i jeszcze przedstawiany się z imienia i nazwiska wraz z adresem, więc mogą spokojnie wystawić i wysłać nam wezwanie do zapłaty i skierować sprawę do sądu. Mając sam numer rejestracyjny samochodu nie mają szans legalnie ustalić kto jest właścicielem samochodu i problem sam się rozwiązuje.
25 lutego 2020
+13
-1
SynBiskupa   Gdyby nawet ludziom wyryć na czole regulamin parkingu to i tak by go nie czytali.
25 lutego 2020
+11
-17
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x