Policja przestrzega przed oszustami stosującymi metodę "na pracownika banku". Oszuści, w czasie rozmowy telefonicznej, próbują wyłudzić od nas dane logowania do kont bankowych, bądź nakłonić nas do wykonania przelewu czy zainstalowania nieznanej aplikacji. W ten sposób chcą ukraść nasze oszczędności.
We wtorek, ofiarą takiego oszustwa padła 40-letnia mieszkanka gminy Rakszawa. Z kobietą telefonicznie skontaktował się rzekomy "pracownik banku" informując o próbie nieautoryzowanej transakcji na jej koncie bankowym. Następnie pokrzywdzona została przełączona do konsultantki z działu technicznego placówki. Podczas rozmowy, oszustka przekonała 40-latkę o konieczności instalacji telefonicznej aplikacji, zalogowaniu się do konta oraz wykonaniu operacji, które miały na celu zabezpieczyć jej pieniądze. Umożliwiło to przestępcom kradzież ponad 40 tys. złotych z konta bankowego ofiary.
Policja apeluje, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny.