Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Pożar w Żołyni
Akt oskarżenia przeciwko Grzegorzowi B. z Głuchowa
Uroczyste zakończenie inwestycji
Utracili panowanie nad kierwonicą, dwa wypadki na terenie powiatu
home > Start > Aktualności > Stracił prawie 30 tysięcy złotych
Rozmiar tekstu:
AAA
POWIAT
2022.12.19 16:54

Stracił prawie 30 tysięcy złotych

W ostatnim czasie ofiarą przestępców padł 26-letni mieszkaniec powiatu łańcuckiego. Mężczyzna stracił prawie 30 tysięcy złotych.
Stracił prawie 30 tysięcy złotych
Stracił prawie 30 tysięcy złotych

Telefony od osób podających się za pracowników banku lub funkcjonariuszy policji z prośbą o pieniądze, to klasyczna metoda wyłudzeń stosowana przez oszustów. W piątek do łańcuckiej komendy zgłosił się mieszkaniec naszego powiatu, który padł ofiarą oszustwa. Z mężczyzną telefonicznie skontaktował się "przedstawiciel banku", w którym 26-latek ma założone konto. Oszust poinformował go o próbie wzięcia kredytu na jego dane osobowe oraz o konieczności zabezpieczenia konta bankowego. Następnie polecił oczekiwać na połączenie z działem technicznym.

Po chwili na telefonie mężczyzny wyświetlił się numer infolinii banku. W tym przypadku również osoba dzwoniąca przedstawiła się, jako pracownik placówki bankowej. Podczas rozmowy oszustka przekonała mężczyznę o konieczności przeniesienia pieniędzy z zagrożonego konta. Zgodnie z poleceniami fałszywej pracownicy, pokrzywdzony przelał na "nowe bezpieczne konto" prawie 30 tys. złotych.

Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu, czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej.

Pamiętajmy również, że obecnie przestępcy potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę zaufanej instytucji. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy, rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.

KPP Łańcut/Red
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Stracił prawie 30 tysięcy złotych, 0 out of 5 based on 0 ratings
KPP Łańcut/Red dodany
 
Odsłon: 5810
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (3)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
balpa  A skąd ów "przedstawiciel banku" wiedział w jakim banku pokrzywdzony posiada konto. Może należało by dokładniej prześwietlać pracowników, lub w końcu karać za ciągłe handel naszymi danymi. Nawet przy załatwianiu podrzędnych spraw podaj Imię, nazwisko, PESEL, NIP, numer dowodu, bezpodstawne kserowanie dokumentów w różnych instytucjach, teraz jeszcze odciski palców do dowodów. Wnet nas będą zamykać ponieważ ktoś z nich skorzystał, bo ustawa o ochronie danych osobowych to jakaś kpina, a handel trwa w najlepsze.
19 grudnia 2022
+23
-2
Ostatnio dodane komentarze
Hunter   Czekam na to by o mnie jaki oszust internetowy zadzwonił. Jakoś nie robi tego. Pewnie dlatego że na moim koncie bankowym pusto. Ale skąd on o tym wie?
20 grudnia 2022
+8
-0
adminek   Uwaga na dzwoniących niby pracowników banków brzmiących ze wschodnim akcentem, do mnie już dwa razy dzwonili.
Bez problemu dało się wyczuć Ukraiński/Białoruski/Rosyjski akcent.
Od razu śmierdzi próba popełnienia przestępstwa.
20 grudnia 2022
+9
-0
balpa   A skąd ów "przedstawiciel banku" wiedział w jakim banku pokrzywdzony posiada konto. Może należało by dokładniej prześwietlać pracowników, lub w końcu karać za ciągłe handel naszymi danymi. Nawet przy załatwianiu podrzędnych spraw podaj Imię, nazwisko, PESEL, NIP, numer dowodu, bezpodstawne kserowanie dokumentów w różnych instytucjach, teraz jeszcze odciski palców do dowodów. Wnet nas będą zamykać ponieważ ktoś z nich skorzystał, bo ustawa o ochronie danych osobowych to jakaś kpina, a handel trwa w najlepsze.
19 grudnia 2022
+23
-2
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x