Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Trzy lokale na sprzedaż
Renowacja i odtworzenie elewacji kościoła
Wypadek na DK 94
Zderzenie trzech aut, ranna jedna osoba
home > Start > Aktualności > Czy ekspozycja towaru ma znaczenie? Okazuje się, że tak!
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ
2024.12.09 12:43

Czy ekspozycja towaru ma znaczenie? Okazuje się, że tak!

Umiejętne zarządzanie ekspozycją odgrywa ogromną rolę w całym merchandisingu. Właściwe ustawienie towarów stanowi jeden z kluczowych elementów skutecznej sprzedaży, wpływając również na aspekty takie jak wizerunek sklepu czy poziom zaspokojenia potrzeb klientów. Proces budowy ekspozycji towarów opiera się na kilku fundamentalnych zasadach, których przestrzeganie jest w stanie znacznie przyczynić się do osiągnięcia pożądanych rezultatów sprzedażowych ? towar powinien być ułożony na półkach w taki sposób, by przyciągnąć uwagę klienta i tym samym zachęcić go do zakupów. Zasady te obejmują kolejno: wykorzystanie visual merchandisingu, czyli wizualnej prezentacji produktów, dbałość o atrakcyjność ekspozycji i jej czytelność, a także strategiczne rozmieszczenie asortymentu w sklepie. Już dziś poznaj najważniejsze wskazówki dotyczące ekspozycji towaru, jakie możesz wdrożyć do swojego biznesu.
Czy ekspozycja towaru ma znaczenie? Okazuje się, że tak!
Czy ekspozycja towaru ma znaczenie? Okazuje się, że tak!

Zasady dobrej ekspozycji - ich znajomość może Ci się przydać!

Większa część konsumentów to wzrokowcy. Oznacza to, że właśnie zmysł wzroku odgrywa niezwykle ważną rolę w całym procesie zakupowym . Fakt ten stanowi niemałą podpowiedź dotyczącą sposobu eksponowania produktów na terenie sklepu. Powinny one znajdować się na poziomie wzroku oraz w zasięgu ręki konsumenta. Właśnie wtedy mają największe szanse na udział w nieplanowanych zakupach, zwanych również impulsywnymi. Co więcej, produkty umieszczane na wysokości wzroku są podświadomie odbierane przez nabywców jako najbardziej atrakcyjne , budząc w nich ciekawość oraz chęć przetestowania. Atrakcyjnym miejscem ekspozycji jest także strefa zasięgu ręki, która obejmuje wysokość na półce od 80 do 120 centymetrów. Obszar ten znajduje się nie tylko w zasięgu wzroku; po produkty znajdujące się na tej wysokości łatwo sięgnąć. Dotyczy to nie tylko dorosłych kupujących, lecz także towarzyszących im dzieci. Dlatego ekspozycje z zabawkami często znajdują się na niższych półkach , zachęcając do tego najmłodszych. Równie istotną kwestią jest odruch czytania - następuje on zazwyczaj w momencie, gdy klient stoi w kolejce. To właśnie wtedy jest w stanie objąć wzrokiem całą półkę, zapoznając się ze znajdującymi się na niej produktami. W takich momentach bardzo często podejmowane są szybkie, nie do końca przemyślane decyzje związane z produktami znajdującymi się w zasięgu ich wzroku . Właśnie dlatego miejsce znajdujące się przy kasach jest strefą produktów szybkozbywalnych, takich jak słodycze, przekąski czy napoje. To właśnie przy kasie klient ma czas poznać produkt oraz podjąć decyzję dotyczącą jego kupienia.

Ekspozycja na całej powierzchni sklepu, czyli dlaczego warto inwestować w stojaki

W świecie handlu istotną rolę odgrywa nie tylko jakość produktów, lecz również to, w jaki sposób prezentują się one na półkach. Ekspozytory reklamowe stanowią nieodłączny element wyposażenia niemal każdej przestrzeni sprzedażowej . Dzięki nim możliwe jest zaprezentowanie produktów zgodnie z zasadami visual merchandisingu na terenie całego sklepu. Stojaki mogą bowiem przybrać rozmaitą formę, począwszy od tych standardowych, po modele o różnych kształtach, wykonane na specjalne zamówienie. Tego rodzaju gadżety produkuje między innymi firma STprint, która na swojej stronie internetowej - https://stojakitekturowe.pl/ - prezentuje wszystkim zainteresowanym swoją ofertę produktów z wytrzymałej tektury. To właśnie te niepozorne konstrukcje pozwalają stworzyć niezwykłą ekspozycję reklamową i wyróżnić konkretne produkty na tle reszty. Profesjonalne stosowanie zasad merchandisingu w połączeniu z oryginalnością stojaków ekspozycyjnych pozwala na zmaksymalizowanie szans na wzbudzenie zainteresowania u klienta oraz zachęcenie go do skorzystania z oferty.

Artykuł sponsorowany
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Czy ekspozycja towaru ma znaczenie? Okazuje się, że tak!, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Artykuł sponsorowany dodany
 
Odsłon: 279
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x