Zasady dobrej ekspozycji - ich znajomość może Ci się przydać!
Większa część konsumentów to wzrokowcy. Oznacza to, że właśnie zmysł wzroku odgrywa niezwykle ważną rolę w całym procesie zakupowym . Fakt ten stanowi niemałą podpowiedź dotyczącą sposobu eksponowania produktów na terenie sklepu. Powinny one znajdować się na poziomie wzroku oraz w zasięgu ręki konsumenta. Właśnie wtedy mają największe szanse na udział w nieplanowanych zakupach, zwanych również impulsywnymi. Co więcej, produkty umieszczane na wysokości wzroku są podświadomie odbierane przez nabywców jako najbardziej atrakcyjne , budząc w nich ciekawość oraz chęć przetestowania. Atrakcyjnym miejscem ekspozycji jest także strefa zasięgu ręki, która obejmuje wysokość na półce od 80 do 120 centymetrów. Obszar ten znajduje się nie tylko w zasięgu wzroku; po produkty znajdujące się na tej wysokości łatwo sięgnąć. Dotyczy to nie tylko dorosłych kupujących, lecz także towarzyszących im dzieci. Dlatego ekspozycje z zabawkami często znajdują się na niższych półkach , zachęcając do tego najmłodszych. Równie istotną kwestią jest odruch czytania - następuje on zazwyczaj w momencie, gdy klient stoi w kolejce. To właśnie wtedy jest w stanie objąć wzrokiem całą półkę, zapoznając się ze znajdującymi się na niej produktami. W takich momentach bardzo często podejmowane są szybkie, nie do końca przemyślane decyzje związane z produktami znajdującymi się w zasięgu ich wzroku . Właśnie dlatego miejsce znajdujące się przy kasach jest strefą produktów szybkozbywalnych, takich jak słodycze, przekąski czy napoje. To właśnie przy kasie klient ma czas poznać produkt oraz podjąć decyzję dotyczącą jego kupienia.
Ekspozycja na całej powierzchni sklepu, czyli dlaczego warto inwestować w stojaki
W świecie handlu istotną rolę odgrywa nie tylko jakość produktów, lecz również to, w jaki sposób prezentują się one na półkach. Ekspozytory reklamowe stanowią nieodłączny element wyposażenia niemal każdej przestrzeni sprzedażowej . Dzięki nim możliwe jest zaprezentowanie produktów zgodnie z zasadami visual merchandisingu na terenie całego sklepu. Stojaki mogą bowiem przybrać rozmaitą formę, począwszy od tych standardowych, po modele o różnych kształtach, wykonane na specjalne zamówienie. Tego rodzaju gadżety produkuje między innymi firma STprint, która na swojej stronie internetowej - https://stojakitekturowe.pl/ - prezentuje wszystkim zainteresowanym swoją ofertę produktów z wytrzymałej tektury. To właśnie te niepozorne konstrukcje pozwalają stworzyć niezwykłą ekspozycję reklamową i wyróżnić konkretne produkty na tle reszty. Profesjonalne stosowanie zasad merchandisingu w połączeniu z oryginalnością stojaków ekspozycyjnych pozwala na zmaksymalizowanie szans na wzbudzenie zainteresowania u klienta oraz zachęcenie go do skorzystania z oferty.