Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Pożar w Żołyni
Miał promil alkoholu i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów
Akt oskarżenia przeciwko Grzegorzowi B. z Głuchowa
Utracili panowanie nad kierwonicą, dwa wypadki na terenie powiatu
home > Start > Aktualności > Są pierwsze plany względem obwodnicy Łańcuta
Rozmiar tekstu:
AAA
POWIAT ŁAŃCUT
2015.09.22 11:33 | aktualizacja: 2015.09.23 00:11

Są pierwsze plany względem obwodnicy Łańcuta

Ronda, bezpieczne przejścia dla pieszych, chodniki i trasy rowerowe oddzielone od jezdni pasem zieleni - tak ma wyglądać obwodnica Łańcuta w 2020 roku. O planach na najbliższe lata rozmawiano wczoraj na konferencji prasowej zorganizowanej w łańcuckim starostwie powiatowym.
Są pierwsze plany względem obwodnicy Łańcuta
Są pierwsze plany względem obwodnicy Łańcuta

Po wielu staraniach przedstawicieli władz centralnych i lokalnych oraz mieszkańców powiatu łańcuckiego przebudowa drogi krajowej nr 4 znalazła się na liście podstawowej Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. - Mieliśmy gotowy projekt i wydane pozwolenie na budowę i to był nasz główny argument podczas konsultacji w ministerstwie. Kiedy porównano inne zgłoszone projekty, nie do końca przygotowane, trafił do przekonania fakt, że realizację inwestycji można zacząć właściwie od zaraz - mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej pochodzący z Łańcuta były minister sprawiedliwości Zbigniew Ćwiąkalski, który w ministerstwie infrastruktury i rozwoju również zabiegał o realizację łańcuckiej inwestycji. - Cieszymy się, że inwestycja ta będzie realizowana, a pieniądze do tej pory wydane przez GDDKiA na projekt, wyburzenia, wykupy nieruchomości nie pójdą na marne - podkreślił starosta powiatu łańcuckiego Adam Krzysztoń.

Zgodnie z rządowym projektem obwodnica Łańcuta powstać ma do 2020 roku. W związku jednak z powstającym odcinkiem autostrady A4 na trasie Rzeszów-Jarosław, projekt przebudowy krajowej "czwórki" uległ zmianie. Przede wszystkim zrezygnowano z planowanych dotychczas dwupoziomowych skrzyżowań, w miejsce których powstać mają ronda. - Jest to przyjazne dla okolicznych przedsiębiorców i zwiększa dostępność do otoczenia - wyjaśniał dyrektor rzeszowskiego oddziału GDDKiA Wiesław Kaczor. Pierwsze skrzyżowanie o ruchu okrężnym pojawiłoby się na wjeździe do Łańcuta od strony Rzeszowa, na wysokości ul Piłsudskiego, kolejne przy ul. Kościuszki i Granicznej. - Przy każdym rondzie będziemy mieli przejścia dla pieszych, a wzdłuż całej obwodnicy zaplanowane są chodniki i ciągi rowerowe oddzielone od jezdni pasem zieleni - informował dyrektor Kaczor. Pierwotny projekt zakładał również budowę drogi dwujezdniowej, obecny zamysł przewiduje tylko jedną jezdnię.

Jak stwierdził poseł na Sejm RP Kazimierz Gołojuch, nadal należy podejmować działania zmierzające do przyspieszenia rozpoczęcia przebudowy drogi biegnącej przez Łańcut. - Ta inwestycja musi być zrealizowana jak najszybciej. W rządowym programie jest on zapisana na lata 2017-20, ale jej rozpoczęcie jest bardzo pilne, dlatego będziemy dalej zabiegać o to, żeby ją jak najszybciej urzeczywistnić - zapowiadał poseł Gołojuch.

Przetarg, który zgodnie z dotychczasowym planem, ma być ogłoszony w 2017 roku, będzie mieć formułę Optymalizuj-Projektuj-Buduj, umożliwiającą wykonawcy dokonywanie zmian w projektach dostarczonych przez inwestora. - W tej chwili koszt całego projektu szacuje się na 220 mln zł, natomiast po optymalizacji wartość ta może spaść o kilkadziesiąt milionów, co faktycznie może wpłynąć na przyspieszenie prac - zaznaczył Wiesław Kaczor.

puch
REKLAMA
Oceń:
4 głosy
Są pierwsze plany względem obwodnicy Łańcuta, 4.0000 out of 5 based on 4 ratings
puch dodany
 
Odsłon: 10232
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (34)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
f47-277
~ sojusz  To aż konferencja prasowa z posłami i byłym ministrem bo 2 ronda i chodnik w mieście zbudują w ciągu 5 lat. No to wydarzenie 25 lecia w Łańcucie.
A skrzyżowania z sygnalizacją świetlną to już zmodernizować nie trzeba , choćby przez dodatkowe pasy do wjazdu i zjazdu z 4-ki
22 września 2015
+23
-0
f47-277
~ timo  O natężeniu ruchu na tzw. obwodnicy to porozmawiamy jak ustalą cennik na autostradę.
22 września 2015
+21
-0
6b9-98f
~ ???  Najdroższy remont świata i 220mld wylane do nikwy(ta Wisła co przez Łańcut płynie)Czy nasi Włodarze byli chociaż raz poza Łańcutem?Bo Ja nigdzie na obwodnicy nie widziałem ronda!!!Przy tych właśnie skrzyżowaniach będą jeszcze przejścia dla pieszych.Zamiast dwóch jezdni będzie jedna???Piszę to by każdy miał obraz sytuacji korki będą jeszcze większe niż są teraz ta cała ,,NOWA"obwodnica...Co to jest?kiełbasa wyborcza?Prowokacja?Jak już wydawać Miliardy to zrobić to raz a PORZĄDNIE bo ścieżka dla rowerów chodnik i 2 ronda na pewno nie są warte 220 miliardów złotych
22 września 2015
+18
-4
Ostatnio dodane komentarze
23a-3f5
~ kh[l.   kojh
27 listopada 2016
brak ocen
5ae-402
~ Andyla   Od kiedy to remont drogi prowadzącej przez środek miasta, nazywa się budową obwodnicy. Taka nazwa, to mydlenie oczu. I jeszcze 6 rond, już widzę te korki na 4.
26 grudnia 2015
+5
-0
ad6-c54
~ Ja  do ~ jajko   A może na pół Gwizdaka :-) a nie gwizdka
25 września 2015
+5
-1
ad6-c54
~ Mieszkaniec   Temat nr 1 przed każdymi wyborami: Obwodnica Łańcuta!!!
Dyrektor Muzeum i tak nie pozwoli - jak poprzednio.
24 września 2015
+7
-3
ec3-1a1
~ jajko  do ~ z   Nie jest źle, ale mogło być znacznie lepiej! Nie będe się tu rozwodził, bo temat był wiele razy poruszany przez forumowiczów. Poza tym rozpisałem się wcześniej, ale automat nie chciał puścić tekstu i stwierdziłem, że nie ma co "tłumaczyć" :)
24 września 2015
+5
-0
625-7f3
~ Zenek   Poczekajmy jeszcze rok i obwodnica urośnie do jednego pasa i mijanek. Śmiechu warte. Przy takich parametrach drogi to wstyd nazywać to obwodnicą. Czas nazwać sprawy po imieniu i określić to wymianą nawierzchni a nie budową obwodnicy.
23 września 2015
+9
-1
b02-828
~ z  do ~ jajko   "ronda zamiast bezkolizyjnych skrzyzowań?????",
dodam w Łańcucie ...,
to jest dopiero jakiś nieprzemyślany pomysł, po co betonować małe miasteczko? żeby co, powiedzieć że jest wiadukt w Łańcucie,
autostrada,
nowy łącznik z A4,
remont krajowej czwórki,
no ale zawsze ktoś napisze, bo oczywiście jest coś źle ....
23 września 2015
+6
-2
14b-443
~ a  do ~ lancu   Przy czym użyteczny w zasadzie zawsze tylko jeden pas :-(
23 września 2015
+3
-0
14b-443
~ not  do ~ jajko   Nie ma się co ekscytować, i ta będzie ograniczenie do 30km/h i zakaz przejazdu samochodów z silnikiem wysokoprężnym ;-)
23 września 2015
+4
-0
ec3-1a1
~ jajko  do ~ kura   OK, ale te ronda to jest na prawdę porażka! Szkoda, że nie będzie bezkolizyjnych skrzyżowań, bo na prawdę byłaby płynność jazdy :( Dla mnie to jest, jedynie zwykła modernizacja obecnej drogi, nie ma sie co podniecać "nową" obwodnicą w takm wydaniu.
23 września 2015
+11
-2
c73-90b
~ kura  do ~ kura   a dwujezdniowa np też cztery pasy ruchu, jednak przedzielone pasem zieleni
23 września 2015
+2
-1
c73-90b
~ kura  do ~ jajko   jedna jezdnia jest do rzeszowa z czterema pasami ruchu
23 września 2015
+3
-1
ec3-1a1
~ jajko  do ~ kura   cytuję: "Pierwotny projekt zakładał również budowę drogi dwujezdniowej, obecny zamysł przewiduje tylko jedną jezdnię"
czyli rozumiem, że dwa pasy ruchu po jednym w każdą stronę?
23 września 2015
+7
-1
f47-277
~ timo  do ~ mieszkaniec   Idąc Twoim tokiem rozumowania to np. taki Rzeszów to dopiero jest podzielony: tory kolejowe, obwodnice, ul. Piłsudskiego, Rejtana, Cieplińskiego wszystkie mają po dwa pasy ruchu w każdą stronę. O innych miastach nie wspomnę, a tam gdzie są jeszcze tramwaje to już miasta podzielone nie do wyobrażenia. Proponuję popatrzeć trochę szerzej na rozwiązania w innych miastach.
23 września 2015
+10
-4
c73-90b
~ kura  do ~ jajko   jezdnia z czterema pasami ruchu !
23 września 2015
+5
-0
517-7ae
~ jajko  do ~ mieszkaniec   co Ty za farmazony mówisz, albo cos robic dobrze albo wcale, bo wszystko w tym miescie na pół gwizdka!
22 września 2015
+10
-1
517-7ae
~ jajko   ronda zamiast bezkolizyjnych skrzyzowan????? zamiast dwujezdniowej drogi jedna??????? K***A to jest jakaś żenada i to nazywacie sukcesem OBOWDNICĄ????? łańcuckie matolstwo!
22 września 2015
+16
-4
14b-443
~ ministrant   A czy rondo do nowego kościoła jest przewidziane bo w niedzielę są korki.
22 września 2015
+10
-0
14b-443
~ a  do ~ ???   Czytać nie umiesz czy nie rozumiesz?
NOWY ASFALT POŁOŻĄ! ;-)))
22 września 2015
+6
-0
517-7ae
~ Bojkot bogdanki   to m.in. przez bogdankę mamy to co mamy. Przez kilku "pseudo biznesmanów" tyle wypadków i ofiar. Tysiące ludzi cierpi jeżdżąc po E4 i teraz specjalnie dla nich rondo zamaist dwupoziomowych skrzyżowań. Kpina
22 września 2015
+15
-4
290-159
~ z   bardzo dobrze - ronda są super, inwestycja jak najbardziej potrzebna i oczekiwana, dobrze że udało się przeforsować to przedsięwzięcie, a puki co czekamy na remont ul.Kraszewskiego,
"najbardziej reprezentatywną ulicę miasta Łańcuta".
pozdrawiam :):)
22 września 2015
+8
-12
517-7ae
~ ??   A co ze skrzyżowaniem z drogą na Kańczugę?? Tu się aż prosi o rondo ze względu na ulokowanie ulicy Kopernika ekstremalnie blisko skrzyżowania, przez co od Kańczugi w godzinach porannych tworzą się korki, a ludzie od Kopernika mają problem z włączeniem się!
22 września 2015
+13
-0
c73-90b
~ lancu  do ~ szoszon   jedna jezdnia jest do rzeszowa, jezdnia z czterema pasami ruchu-także niema jaj
22 września 2015
+5
-2
531-313
~ ufer  do ~ mieszkaniec   człowieku to jest inwestycja na za 5 lat, myśl troszkę przyszłościowo.
22 września 2015
+8
-0
531-313
~ opi   To jakaś kpina!
22 września 2015
+7
-2
c73-90b
~ lancu   poczekamy na projekt i zobaczymy co to będzie, znajac życie znowu ktoś wyjdzie blokować bo komuś będzie coś nie pasować i kolejne 20 lat poczekamy :D
22 września 2015
+12
-1
f47-277
~ szoszon   Jedna jezdnia to chyba jakieś jaja, to dopiero będzie koreczek.
22 września 2015
+11
-2
f47-277
~ sojusz   To aż konferencja prasowa z posłami i byłym ministrem bo 2 ronda i chodnik w mieście zbudują w ciągu 5 lat. No to wydarzenie 25 lecia w Łańcucie.
A skrzyżowania z sygnalizacją świetlną to już zmodernizować nie trzeba , choćby przez dodatkowe pasy do wjazdu i zjazdu z 4-ki
22 września 2015
+23
-0
f47-277
~ timo  do ~ mieszkaniec   O natężeniu ruchu na tzw. obwodnicy to porozmawiamy jak ustalą cennik na autostradę.
22 września 2015
+21
-0
f47-277
~ Pluton   A skrzyżowania na Kańczugę i Dynów to zostaną tak jak dotychczas z prowizorycznym rozwiązaniem sygnalizacji świetlnej, bez dodatkowych pasów do zjazdu z czwórki czy prawo i lewoskrętów???
Jeżeli tak to będzie obwodnica jedyna w swoim rodzaju.
22 września 2015
+11
-0
c73-90b
~ !  do ~ ???   220 miliardów jak piszesz to nie jest 220 mln jak jest napisane. Skrót MLN jest od milonów a od miliardów MLD
22 września 2015
+5
-0
6b9-98f
~ ???   Najdroższy remont świata i 220mld wylane do nikwy(ta Wisła co przez Łańcut płynie)Czy nasi Włodarze byli chociaż raz poza Łańcutem?Bo Ja nigdzie na obwodnicy nie widziałem ronda!!!Przy tych właśnie skrzyżowaniach będą jeszcze przejścia dla pieszych.Zamiast dwóch jezdni będzie jedna???Piszę to by każdy miał obraz sytuacji korki będą jeszcze większe niż są teraz ta cała ,,NOWA"obwodnica...Co to jest?kiełbasa wyborcza?Prowokacja?Jak już wydawać Miliardy to zrobić to raz a PORZĄDNIE bo ścieżka dla rowerów chodnik i 2 ronda na pewno nie są warte 220 miliardów złotych
22 września 2015
+18
-4
3e7-39f
~ mieszkaniec  do ~ drogowiec7   W planie były dwupoziomowe skrzyżowania i dwujezdniowa droga, ale ruch tranzytowy Wschód-Zachód przeniesie się na autostradę A4, co za tym idzie ilość przejeżdżających przez Łańcut samochodów i tirów znacząco spadnie. Obwodnica, jak wiemy już od dawna nią nie jest. Wiedzie ona przez miasto dzieląc je. Obecnie mamy do czynienia z trzema częściami miasta. Gdyż w taki sposób dzieli dzielą Łańcut: tory oraz "obwodnica". Dlatego obecny projekt musi uwzględniać to, iż ruch będzie dużo mniejszy. Zmieni się typ ruchu, z tego międzynarodowego na lokalny. Nowa obwodnica PRZEDE WSZYSTKIM musi służyć nam, mieszkańcom i projekt powinien być przygotowany pod nas, pod nasze problemy, sprawy itp. Nowa droga nie może dzielić miasta dalej, musi je zespolić!
22 września 2015
+15
-11
efd-7df
~ drogowiec7   No tak, miały być dwupoziomowe skrzyżowania i dwujezdniowa droga a wyszło... jak zwykle; zwykła droga jedynie remontowana przy takim natężeniu ruchu...
22 września 2015
+15
-2
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
 
telRedakcja telefon

795 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball
Mapa strony | Zapytania Google
x